Nasza oferta
Renowacja felg aluminiowych i stalowych.Oferujemy kompleksową renowację felg, która przywróci im pierwotny wygląd i zabezpieczy przed dalszymi uszkodzeniami.
Renowacja felg to kompleksowy proces mający na celu przywrócenie im pierwotnego wyglądu, parametrów użytkowych oraz ochrony antykorozyjnej. W naszej pracowni wykorzystujemy sprawdzone technologie i najwyższej jakości materiały, aby zapewnić trwałość i estetykę na poziomie fabrycznym. Każdy etap realizowany jest z najwyższą starannością i dbałością o detale.
Renowację rozpoczynamy od szczegółowej inspekcji wizualnej i technicznej. Sprawdzamy:
stopień uszkodzeń mechanicznych (otarcia, rysy, wgnioty, ubytki),
obecność korozji i odprysków lakieru,
ewentualne odkształcenia wymagające prostowania.
Na tej podstawie dobieramy odpowiednią technologię obróbki oraz informujemy klienta o zakresie i czasie wykonania prac.
W przypadku kół kompletnych przeprowadzamy demontaż opony, zaworka i ciężarków wyważających. Zapewnia to bezpieczeństwo dalszych etapów pracy oraz umożliwia kompleksową renowację całej powierzchni felgi.
Felgi poddajemy procesowi odlakierowywaniu chemicznemu aby usunąć stare powłoki lakiernicze, brud, korozję oraz przygotować powierzchnię do dalszej obróbki. Zapewnia to idealną przyczepność nowych warstw lakieru.
W przypadku felg wygiętych lub z odkształceniami wykonujemy ich precyzyjne prostowanie na specjalistycznej prasie hydraulicznej z czujnikami zegarowymi. Proces ten przywraca oryginalne parametry geometryczne i pozwala bezpiecznie eksploatować koło.
Wszelkie ubytki materiału, rysy czy pęknięcia są uzupełniane poprzez spawanie aluminium. Po tym etapie felga jest dodatkowo szlifowana i wyrównywana, co zapewnia idealnie gładką powierzchnię.
Przygotowaną powierzchnię dokładnie szlifujemy mechanicznie – etap ten usuwa drobne nierówności i przygotowuje felgę do malowania. Dzięki temu lakier idealnie przylega, a efekt końcowy jest estetyczny i trwały.
W zależności od wybranego wariantu, felga zostaje pokryta:
lakierem proszkowym – wypalanym w piecu w temp. ok. 180–200°C, gwarantującym wysoką odporność na czynniki zewnętrzne,
lub lakierem na mokro – dla bardziej zaawansowanych efektów wizualnych (np. chrom, polerka, lakiery candy).
Stosujemy również lakier bezbarwny dla zabezpieczenia efektu końcowego.
Po lakierowaniu felgi trafiają do pieca, gdzie następuje polimeryzacja (utwardzenie) powłoki. Po ostudzeniu każda felga przechodzi końcową kontrolę jakości – sprawdzamy estetykę, szczelność i zgodność z wcześniej ustalonym efektem.
Po zakończeniu prac istnieje możliwość ponownego montażu opon i ich komputerowego wyważenia, aby zestaw był gotowy do bezpiecznej jazdy.